Název: Name: | Micubiši G1M1 8-Ši | Mitsubishi G1M1 8-Shi / Ka-9 |
Originální název: Original Name: | 九三式陆上攻击机 / 九 9 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.03.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.03.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1934 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4775 kg | 10527 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7003 kg | 15439 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | 82ft 0,25in |
Délka: Length: | 15,830 m | 51ft 11,23in |
Výška: Height: | 4,532 m | 14ft 10,43in |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | 807.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 93,37 kg/m2 | 19.12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hiro Typ 91 Model 22 o vzletovém výkonu 552 kW (750 k); v h= 1 500 m výkon 441 kW (600 k) Vrtule: dřevěné, čtyřlisté, s pevným úhlem náběhu o průměru 3 400 mm | Hiro Type 91 Model 22 rated at 740 hp for take-off; at 4,9200 ft power 596 hp driving a four-blade fixed-pitch propellers, diameter 11ft 1.86in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2400 l | 528 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 266 km/h v 1000 m | 165.3 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 203 km/h v 1000 m | 126.1 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,9 min do 3000 m | 15,9 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4600 m | 15092 ft |
Dolet: Range: | 2350 km | 1460.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4400 km | 2734 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm 800 kg pum nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 785 kg | Bomb load: Two flexible 0.303in Type 92 machine-gun One 1,764lb torpedo or the same weight in bombs carried under the fuselage |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letoun byl zařazen jako Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi, do výzbroje přijat nebyl | - |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X www.historyofwar.org archiv autora |